No man's dog.

När jag besökte länsmuseet i helgen så fick jag en hiskelig flashback från när jag gick på lekis. Jag minns så väl när vi satt där alla barnen och skulle måla av diverse litografier. Den gula här ovan minns jag så himla väl ( " Ingens hundar" målad av Staffan Hallström ) även fast detta inte var den bild jag fick i uppgift att måla av. Jag har tillochmed gått och tänkt på den här bilden då och då. Det kändes som en liten återförening när jag stod där och skådade detta mästerverk. Jag finner det konstigt att en bild kan etsa sig fast såpass mycket på en 6-åring att den sitter kvar i minnet 15 år senare. Där kan man verkligen säga att man blivit påverkad av konsten!

Hursomhelst så var jag tvungen att köpa med mig en mindre variant hem. Och ja, jag älskar den. I helgen ska jag försöka få upp lite på väggarna, har en massa inramade bilder som börjar bilda högar - då är det nog dags! Hihi.


Nu sitter jag och lyssnar Lady G, och snart ska jag gå och möta mamma för en liten fika. Är dock fortfarande jäkligt mätt fortfarande - jag lagade nämligen lax och potatis idag. Jag måste leta upp fler enkla recept som man tillagar i ugn - då slipper man stå och rävpassa hela tiden. Haha! Nä, nu lär jag fixa mig. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0